Kenapa…

1. Ramai GILA orang kat Wisma Federal ni? Sumo dah gilo agak eh.. nak siapkan macam-macam sebelum tahun baru.

2. Orang asek tanya aku, “pregnant ke?” Ke diorang saje nak buat small talk macam, “makan ke?” Kan aku pakai baju maternity ni.. takkan aku nampak macam orang gemuk plak. Yelah, tanyalah soalan seperti, “eh, dah berapa bulan?” I mean, kalau kau tak pasti aku pregnant, mesti tak tanya macam tu kan. Hish…

3. Bila aku duduk kat office ni, semua orang nak cuti? Sudahnya aku kena makan sorang-sorang. Yelah, aku pon nak cuti gak, tapi sebab aku kena cuti tahun depan menguruskan anak aku sekolah, terpaksa kerja hujung tahun.

4. Tak jumpa-jumpa lagi transport nak hantar Afnan balik sekolah. Lepas tu daycare/transit dekat2 umah aku semuanya nak tutup pukul 6. Eh takde ke orang macam aku ni yang sampai rumah pukul 7.. kan ramai je orang kerja putrajaya dan kl dan KLIA keliling2 ni.. Kenapa. kenapa?

5. Office aku ni panas? Kalau kat unit operasi belakang sana sejuk je.. Ke aku je rasa panas duk kat office ni. Maklumlah dah lama tak masuk dan tak lama lagi nak tukar office.

Banyak je lagi persoalan kehidupan yang aku nak utarakan.. tapi banyak lagi kerja pejabat yang aku kena siapkan ni.. So, later.

6 thoughts on “Kenapa…

  1. transit yg daycare tepi padang dekat rumah aku tu pun sampai 6 je ke?

    ada aku jumpa flyer transit sampai 9 mlm but non malay yg handle…jgn tanya phone number, aku tatau. hehe

  2. zz: semalam aku gi jumpa transit tu.. hajjah tu kan. dia boleh sampai pukul 7 tapi caj overtime, katanya. Kalau aku nak tinggalkan pergi outstation tido umahnya pun boleh katanya… best kan? hahahaha. tapi hajjah tu macam sangat sibuk. bisnes kat KL. umah sewa bersepah2. tulah pasal.

    anyway, aku hantar diorang ke sana lah. Kalau aku balik lambat sangat, aku soh diorang transit umah kau lah dulu ek.

  3. klynn, i always had this at the back of my mind tp sentiasa lupe nak sebut…hope its not too late sebab dah 3rd trimester kan….nways, congrats and hope for a smooth delivery this time k!!

Feedbacks are most welcome. If you're from Seremban, you MUST.

